Thursday, January 6, 2011

Assalamualaikum 2011

hellu deary2 yang cantik manis hensem,apa khabar anak2 dan keluarga terchinta?
saya ok, semuanya ok, tapi dah 6 hari masuk 2011,
best tak?
pada saya biasa2 saja, selain dari kehidupan yang biasa2, saya pun biasa2 aje la heh.
ada satu hari tu je memang rasa tak best, well maybe because cintahati saya tiada bersama.
tapi saya bersyukur walaupun dia jauh dari saya,tapi saya dekat dengan keluarga saya sendiri.
hati memang rindu, tapi kena la paham bahawasanya (ayat tak buleh blah) kami tergolong dalam kelompok 'necessary sarifice'.
ok, cerita laki bini tak yah cerita banyak2, tak bagus untuk kesihatan blog :p

hari ini sebenarnya angel 1 berumur 3 tahun satu bulan,
banyaknya perangai dia sampai saya kadang2 nak menjerit time out!
dia punya eksyen dengan saya memang tak boleh blah punye.
sebab apa saya kata eksyen, sebab tok dia always and always on his side
  apa boleh buat bersabar sajalah, tak baik marah2 anak nanti cepat tua sapa susah hehe.
lagipun dia tak cukup kasih sayang,
yela ayahnya kan tak ada sini (iyela tu, tunggu hang blik island tgk mcmana hang eksyen sama ibu)
tetap saya sayang dan rindu perangainya, marah2 pun dlm 30minit pastu surut arr bile dia sengih sengih panggil ibu..ibu...

angel 2 macam biasa membesar dengan jayanya (eh...comelnya),
selera selalu ada tak kira baru bangun tidur beberapa saat yanglalu boleh telan biskut.
bila dapat seorang anak yang tak mahu makan, dan seorang yang terlalu sukakan makan saya memang biarkan saja angel 2 nak makan apa,
sebab seksa tengok anak yangtak mahu makan (angel 1)...
dan banyak vocab yang angel 2 sudah mastered, but the girl still refusing to call me ibu.sigh!
(itu turun temurun dari anak pertama, angels2 saya ayat pertama keluar mulut adalah TOK!)
betapa speselnya tempat TOK dihati mereka.

saya pulak, hehe, malu betul nak story,
dalam proses nak kasik cun skit,tapi sebab sekarang saya bukan di island, jadi kena tangguh dulu.
adalah sangat merugikan berdiet bila mak kita masak sikit punye sedap, ish ish ish.
hehehe, saya tengah senyum sendiri ni, nak diet tapi ragu2 sebab nanti kalu dah balik island rindu rinduan masakan mak sapa susah....saya jugak susah muhahahahaha.

permulaan 2011 adalah alhamdulillah, dan perjalanannya mudah-mudahan baik2 belaka.
insyaallah.



Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah
Insya Allah you’ll find your way
Every time you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah
 
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way
Insya Allah we’ll find the way



3 comments:

raisha rahim said...

selamat tahun baru jugak along.cha doakan kesihatan along dan anak2 along dan abang long selalu..amin

manishatisyaza said...

tq darling cha.
alongpun doakan cha supaya mendapat rezki yg berkat, dan masa depan yang cerah utk diri cha.
ingatlah jangan selalu mengikut nafsu, dan syurga bwh tapak kaki mak kite tu.ok darling.

jaga diri baik2,nti along kt penang sure rindu ah!

raisha rahim said...

baik along cha jaga diri baik2