Thursday, December 23, 2010

searching your soul with Rahayu

salam barakah deary,who ever you are.apa khabar hari ini?

sesiapa yang pernah baca nagamerahputih dulu mesti ada terbaca sedikit artikel yang saya kumpulkan dan edit (kalau tak rajin,copy paste saja).artikel yang saya maksudkan adalah artikel yang menceritakan perihal akhirat, kehidupan seharian, pendidikan anak2 dan pelbagai kupasan tajuk2 menarik.
sememangnya mengikut perintah Allah,berlandas dan bersyariatkan Al quran dan sunnah Nabi Muhammad S.A.W.
lama saya berhenti untuk menterbitkan kembali artikel2 sebegitu walaupun saya banyak sumber2 yahoo group.saya bukan fanatik,tapi saya ingin berkongsi ilmu dengan sesiapa yang singgah disana.
saya gemar membaca balik sebab kita manusia banyak lalai dan leka dalam 8 jam bekerja dan 8 jam berehat (8 jam lagi kan untuk tidur?).
belum tentu dalam tempoh 16 jam hari isnin akan saya ingat pada 16 jam hari selasa.
saya suka artikel2 tersebut kerana membuatkan saya mengagungi Allah S.W.T, menjadikan diri saya lebih pembaca, lebih bertoleransi dan knowledgeable dalam mendidik anak, juga mengingatkan saya pada hari akhirat, kerana dunia adalah SEMENTARA.
saya..seorang pelupa.
saya selalu dibuai keindahan duniawi,
saya perlu ingat,demi ayah & ma,suami,anak2,dan semua muslimin dan muslimat dimuka bumi Allah S.W.T.
saya mahu semua mencari syurga di akhirat.
dan saya mahu sesiapa yang membaca mempunyai niat yang sama.
tapi lama kelamaan dek masa yang sentiasa penuh (walaupun saya homemaker,saya busy tau) dan penat dihujung hari, saya pinggirkan artikel itu termasuk yang terperam didalam draft sekian lama.


17 dec 2010,saya rasa nak terbitkan semula (republish) semua artikel dan menambah artikel2 yang baru, membuak-membuak pulak tu.
kenapa 17 dec 2010?
sebab saya dimaklumkan ......... seorang pensyarah di Multimedia University Melaka,
sekarang sedang meneruskan pengajian PHD selepas MBA,
seorang trainer dalam entrepreneurial behavior,personal development dan survival skills.
orang yang sama juga telah menulis sebuah buku "Why I Skipped Class"-2009.
ADA masa untuk berkongsi ilmu, saya quote penulisannya LEARN, UNLEARN, RELEARN.
click here and you please read more to understand her intention of creating SYS.

jadi, jam ini ..saya umumkan saya akan buat satu link pages untuk artikel2 yang pernah saya keluarkan dan juga saya akan mencari topik2 hangat dipasaran, 
puas saya mencari nama sebelum ini untuk diletakkan sebagai tajuk utama artikel2 tersebut.

bila saja saya terbaca 
" This blog is to share with you the ways on how each and one of us, especially Muslims, get to search our inner souls…our inner self, to achieve what God, the All-Mighty wants us all to achieve…to be with Him , next to our dearest Prophet Muhammad (pbuh) forever…in His heavens that He has created for us."
jadi saya namakan sebagai
"Soul Search Series", supaya dapat dijadikan rujukan bagi yang dahagakan ilmu dan mencari jannah.
insyaallah.
Link tersebut ada disebelah kanan, item ke 3 dari atas.





p/s : harap penulis blog itu tak marah la,takut juga dikatakan copy cat :(






No comments: